« داستان زيباترين عروسيروز بزرگداشت علامه امینی »

ایسنا.دانشمندان ارتباط بين ناباروري ناشناخته در زنان و يک ويروس کمتر شناخته شده را پيدا کردند که گفته مي‌شود از طريق بزاق انتقال مي‌يابد.
اين يافته‌ها مي‌تواند اميد تازه‌اي براي زوج‌ها و زناني باشد که با مشکل ناباروري دست و پنجه نرم مي‌کنند و علت آن را نيز نمي‌دانند. همچنين مي‌تواند به درمان‌هاي جديدي منجر شود که اين ويروس را هدف قرار مي‌دهند.
محققان از دانشگاه فرارا ايتاليا، رحم 66 شرکت کننده زن را مورد بررسي قرار دادند که از ميان آنها، 36 زن تجربه باروري نرمال را داشته و 30 زن دچار مشکل ناباروري اوليه غير قابل توضيح بودند.
آنها کشف کردند که 43 درصد از اين زنان توسط ويروس کمتر شناخته شده خانواده “هرپس” به نام HHV-6A که از راه بوسيدن منتقل مي‌شود، آلوده شده اند. اين ويروس خاص در شرکت کنندگان ديگري که بارداري نرمال را تجربه کرده بودند وجود نداشت.

از ميان زنان سنين 15 تا 44 سال، در حدود شش درصد دچار مشکلات ناباروري هستند. از اين زنان، حدود 25 درصد داراي مشکل ناباروري نامشخص هستند .اين امر بسياري از زنان را به سمت درمان‌هاي باروري سوق مي‌دهد که اغلب نه تنها هزينه‌بر بوده بلکه آسيب زا نيز هستند .يکي از اين درمان‌ها IVF است و بسياري از زناني که از اين روش اسفاده مي‌کنند از نتيجه آن مطمئن نيستند.

در اين پژوهش جديد، محققان يادآور شدند که سطح سيتوکين زناني که به HHV-6A آلوده شده بودند غيرطبيعي بود .سيتوکين يک گروه بزرگ از پروتئين است که وظيفه انتقال پيام بين سلول‌ها را برعهده داشته و نقش حياتي در حمايت از تخمکهاي بارور دارد. سيتوکين همچنين نقش مهمي در رشد جنين را بازي مي‌کند.
زناني که به HHV-6A آلوده هستند همچنين سطوح بالاتري از استراديول را دارند. استراديول هورموني است که ميزان آن بستگي به چرخه قاعدگي زنان دارد و عفونت HHV-6A را تشديد مي‌کند .اين ويروس در غدد بزاقي تکثير مي‌شود، با اين حال معمولا در بزاق يا خون قابل تشخيص نيست .بنابراين، مکان آن يا ميزان واقعي آن هنوز ناشناخته است.
محققان مي‌گويند که تحقيقات بيشتري براي اعلام يافته‌هاي اوليه مورد نياز است .مطالعات بيشتر نيز براي يافتن درمان ضد ويروسي که به زنان آلوده شده کمک مي‌کند مورد نياز است.
تا به امروز، جوامع علمي و پزشکي اطلاعات کمي درباره HHV-6A دارند. اين ويروس اولين بار در سال 1986 کشف شد و يکي از هشت ويروس هرپس در جهان بوده که انسان ها را آلوده مي‌کند.
اين پژوهش در مجله PLoS ONE به چاپ رسيده است.


موضوعات: بدون موضوع
   یکشنبه 20 تیر 1395


فرم در حال بارگذاری ...

اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        
جستجو